Základní informace
Představte nám sebe, svou firmu nebo Váš projekt.:
Popište mi, jako laikovi v čem spočívá Vaše podnikání.
Claim:
Jednovětný slogan popisující vizi, smysl, cíl vaší firmy či služby.
Typ webu:
Prezentace firmy
Prezentace produktu
E-shop
Jiná online služba
Jedná se o prezentaci (firmy/produktů), nebo online službu. Jedná se o nový web, či přepracování již existujícího?
Podržením tlačítka CTRL lze označit více položek najednou.
E-commerce:
Pokud bude součástí webu i prodej zboží či služeb popište nám, co je to za služby či produkty a co vše je potřeba zobrazovat za informace.
Klíčová slova:
Kdybyste měli svoji firmu nebo produkt najít ve vyhledávači a neznali název, jaká slova/frázi byste použili? Seřaďte dle důležitosti.
Účel a cíle webu
Aktuální stav:
Jak nyní využíváte internet a sociální sítě, co na tom chcete změnit? Proč chcete nový web?
Cíl:
Co má být primárním cílem webu? Čeho jeho provozováním chcete dosáhnout?
Cílová skupina:
Komu je web primárně určen, koncovým zákazníkům, nebo B2B? Popište co nejlépe tři typické návštěvníky webu (profese, zájmy, příjmová skupina, věk, pohlaví …)
Účel:
Jaký problém může Váš web pomoci jeho návštěvníkům vyřešit?
Ideální scénář:
Co má návštěvník na webu udělat od příchodu do opuštění webu v optimálním případě? Jaký je podle vás ideální postup?
Trh a marketing
Stávající obchodní model:
Jak nyní získáváte pro své podnikání zákazníky, jaké používáte obchodní kanály?
Konkurence:
Jaké jsou vaše hlavní konkurenční firmy a jaká je jejich marketingová strategie?
Konkurenční výhoda:
Máte jasno, v čem se lišíte od svých konkurentů, co je vaše specialita? Proč budou chtít dát přednost vám před konkurencí?
Opakovatelnost:
Proč se budou chtít návštěvníci na váš web vracet? Máte představu, jak je k tomu pobízet?
Koncepce webu
Vizuální styl:
Máte připravené logo, je definován grafický manuál či rovnou celá korporátní identita? Jsou dána nějaká vizuální pravidla a smějí se případně měnit?
Negativní vymezení:
Máte nějaké neoblíbené barvy, vizuální styly, způsoby prezentace? Chcete se vyloženě něčemu vyhnout?
Inspirace:
Sepište seznam webů, které se vám líbí, a uveďte, co na nich považujete za atraktivní a inspirativní.
Tabu:
Je něco, co rozhodně na svém webu nechcete vidět?
Celkový styl:
Jak má web působit? Konzervativně, seriózně, moderně, hravě, provokativně? Jaký je váš vztah se zákazníky – profesionálně seriózní, přátelský či rodinný, úslužný a ochotný? Chcete se prezentovat s profesionálním odstupem, nebo naopak navazovat důvěrnější vztah?
Technické otázky
Stávající web:
Existuje? Pokud ano, do jaké míry je nutné zachovat jeho strukturu? Jeho styl, Jeho vzhled?
Hosting, doména a emaily:
Existuje doména, hosting? Pokud ano, kde jsou spravovány. Máte vlastní mailový server nebo jsou emaily v rámci hostingu?
Rozpočet:
Jaký máte řádově celkový rozpočet na vytvoření nového webu?
Termín:
Kdy nejpozději musí být web dokončen?
Rozhodování:
Kdo se bude na vaší straně o projekt starat a kdo bude dělat zásadní rozhodnutí? Jak dlouho taková rozhodnutí budou řádově trvat – hodiny, či týdny?
Obsah:
Kde se vezme obsah webu, kdo ho zajistí? Do jaké míry lze převzít stávající obsah, pokud existuje?
Jazykové verze:
Jaký bude primární jazyk webu? Budou i jiné jazykové verze?
Fotografie:
Pokud budou potřeba prezentační/produktové fotografie, máte k dispozici digitální fotky v profesionální kvalitě? Chybějící fotografie se nafotí, nebo zakoupí ilustrační z fotobanky?
Limity:
Víte o nějakých omezeních, předpisech a normách, které váš web bude muset dodržovat? Např. čerpání dotací z EU, firemní politika, pravidla přístupnosti atd.